Blog

Jak zabezpieczyć miejsce pracy?

Społeczna izolacja zdaje się powoli dobiegać końca, a kolejne obszary gospodarki wracają do względnie normalnego funkcjonowania. Co zrobić, aby powrót do pracy był bezpieczny?

Jak zabezpieczyć miejsce pracy? Koronawirus, bo to o niego teraz większość z nas się martwi, rozprzestrzenia się drogą kropelkową. Oznacza to, że przebywając w kilka osób w jednym pomieszczeniu podnosi ryzyko zachorowania.  Bakterie i wirusy zawarte w tych mikrokropelkach są łatwo wdychane i stanowią potencjalne źródło infekcji.

Dlatego ważne jest, by zachowywać szczególną ostrożność. Warto przygotować biuro, gabinet, kancelarię, salę konferencyjną na zasadzie dwustronnego zabezpieczenia, tzn. aby nasi klienci nie ulegli zakażeniu i aby pracownicy nie zarazili się od osób z zewnątrz.

Jak zabezpieczyć miejsce pracy? Kilka podstawowych kroków:

  • Pamiętać o częstym myciu rąk mydłem lub środkiem antybakteryjnym na bazie alkoholu.
  • Dezynfekować najbliższe otoczenie – Według Światowej Organizacji Zdrowia koronawirusy mogą utrzymywać się na różnych powierzchniach od kilku godzin do nawet kilku dni, w zależności od rodzaju powierzchni i warunków pogodowych. Najbardziej niebezpieczne są zatem blaty, urządzenia wielofunkcyjne, klawiatury czy klamki do drzwi.
  • Biurka powinny być rozstawione i ustawione tak aby pracownicy nie siedzieli twarzą w twarz.
  • Osoby starsze i te z innymi schorzeniami warto by przebywały w gabinetach jednoosobowych.
  • Pochować wszystkie zbędne akcesoria na których mógłby wirus pozostawać typu: podkładka pod myszkę, akcesoria biurowe, dekoracje.
  • Dezynfekcja przestrzeni wspólnych – ze zwiększoną częstotliwością sprzątać i w miarę możliwości unikać przestrzeni wspólnych typu sala konferencyjna, korytarz, kuchnia, pomieszczenia socjalne, a szczególnie łazienki.
  • Unikać używania wspólnych urządzeń jak ksero, drukarka, akcesoria biurowe.

 

Szczególnie ważna jest dezynfekcja powietrza.

Absolutną koniecznością jest wietrzenie pomieszczenia (szczególnie gdy przebywa w nim więcej niż jedna osoba).

Wirus może przeżyć w powietrzu nawet do kilku godzin, dlatego warto mieć coś co dodatkowo pomoże nam wyłapać zanieczyszczenie od razu po jego przedostaniu się do powietrza. W tym celu zostały zaprojektowane oczyszczacze wyposażone w filtry HEPA, najlepiej klasy szpitalnej.

Jak oczyścić powietrze w pomieszczeniu?

Na działanie oczyszczacza mają wpływ przede wszystkim jego filtry Hyper Hepa H11 oraz Hyper Hepa H12/13. Urządzenie po wyłapaniu zanieczyszczonej cząsteczki trwale „więzi” ją w takim filtrze. Ze względu na swoje właściwości hydrofobowe większość filtrów jest antybakteryjna i hamuje rozwój drobnoustrojów.

Aby filtr był w stanie wyłapać wirusy, musi mieć potrwierdzoną filtrację cząstek o wielkości 0,003 mikrona (czyli cząstek 10 razy mniejsze niż wirusy). Dla porównania: cząsteczka koronawirusa ma średnicę pomiędzy 0,08 i 0,12 mikrona. Aby mieć pewność, że oczyszczacz ma potwierdzoną klasę wydajności, powinien przejść serię testów i uzyskać zgodność z normami np. EN 1822.

Trzeba pamiętać, że oczyszczacze są w stanie skutecznie oczyścić tylko jedno pomieszczenie, to, w którym się znajdują.

iqair-koronawirus

Które modele wybrać do biura?

Wszystkie modele Health Pro firmy IQAir mają wydajność minimum 99,5% oraz potwierdzoną filtrację cząstek zanieczyszczeń o wielkości 0,003 mikrona.

Do wyboru są modele:

100 – Oczyszczacz powietrza IQAir Health Pro 100 (do 90m2)

150 – Oczyszczacz powietrza IQAir HealthPro 250 (do 85 m2)

250 – Oczyszczacz powietrza IQAir HealthPro 150 (do 65 m2)

Multigas – Oczyszczacz powietrza IQAir GC MultiGas z węglem aktywnym (do 75 m2)

Każdy z powyższych modeli wyposażony jest w filtr HEPA. Modele różnią się między sobą głównie wielkością dodatkowych filtrów, w tym filtra węglowego, który usuwa zapachy i zanieczyszczenia chemiczne. Warto się w niego zaopatrzyć, szczególnie teraz, gdy pomieszczenie należy dezynfekować przynajmniej kilka razy dziennie.

Komentarze

Dodaj komentarz